Wat is het onderscheidende vermogen van uw product of dienst. Wat voor een verschil maakt het uit voor uw klant. Brengt u deze boodschap goed over in al uw communicatie met de klanten in het binnen en buitenland? Het is van belang dat u duidelijk de “WHY” benoemt en overal in uw uitingen deze dan ook hetzelfde is. De eerste indruk over uw bedrijf, het product of dienst en over uw medewerkers zijn bepalend voor de verdere relatie met uw klanten.
De Japanse theekom, de Chawan wordt met de hand gemaakt, elke kom is uniek en ze nodigen je uit tot nader kijken. De raakvlakken tussen de Chawan en uw bedrijf zijn groot. De keramist maakt elke kom met een grote aandacht en passie, maar elke kom is verschillend. Voor uw klanten gaat het om de verschillen, om het onderscheidend vermogen van uw bedrijf, de unieke eigenschappen, Waarom kiest de klant voor uw product en voor uw bedrijf, wat is de gunfactor geweest, welke pijn neemt u weg met uw product of dienst bij uw klant. Het helder en duidelijk neerzetten van de WHY vergroot uw verkoopkansen. Maar deze “why” kan in het buitenland net weer een ander accent krijgen.
Benieuwd naar mijn aanpak, laten we dan samen eens een kop koffie drinken en doornemen waar voor u de mogelijkheden liggen.